- miercuri, 30 ianuarie 2008

Eden lake


Am avut nefericita inspiratie sa ma uit la filmul asta, dupa socul cu ”Funny games” si ”The strangers” ,cand mi-am zis ca nu mai vreau asa ceva in viitorul apropiat.
Toate trei, chiar daca sunt incredibil de crude, brutale si sangeroase si nu stiu cum sa le mai spun, sunt educative prin faptul ca te invata sa nu ai incredere in oameni, fie ei mici, mari, fete, baieti, de orice forma si culoare. Cu toate astea, te astepti, de fiecare data, sa se termine ''ca in filme'' , cei rai sa fie pedepsiti, cei buni sa supravietuiasca si sa isi continuie viata dupa invatamintele trase. Dar in filmele astea, nu e ''ca in filme'', ci e chiar ca in viata. Odata bestiile dezlantuite, nefericitele victime dau de dracu si de mama dracului, si de copii dracului, si de cine mai vreti voi, dar mai diabolic decat va puteti imagina.
Rautatea, cruzimea, bestialitatea si absurdul isi pierd limitele, nu mai exista nicio bariera in a face rau, nebunia naste nebunie si haos, si la fel ca in viata, nu stii ce va urma.
Putine filme am vazut (din fericire) in care oamenii se dezlantuie in halul asta. Suntem singura specie de animale care poate dori si provoca moartea aproapelui si din alte motive decat autoaparare sau pentru hrana.
Daca inca mai credeti in bunatatea oamenilor, si daca nu va puteti imagina inca de cat rau pot fi ei capabili ,dupa vizionarea acestui film poate ca va veti mai schimba opinia.
Poti avea incredere in animale, pentru ca poti sa le anticipezi cat de cat reactiile. Stii de ce sunt in stare, stii in ce pericol te afli in preajma lor si stii cum sa reactionezi la randul tau. Dar in fata unui om, nu poti sti niciodata. Nefericirea e ca la oameni, infatisarea de fiara nu e atat de evidenta ca la animale, ca sa te previna de pericol.


Revenind la film, am citit cateva pareri de pe bloguri luate la intamplare, aici si aici. Rezumatul filmului in cateva cuvinte : aici .
Am gasit un filmulet ''behind the scenes'', unde actorii si regizorul vorbesc despre crearea filmului. Mi-a cazut bine sa ii vad si in ipostaze mai umane, povestind despre cat de mult le-a placut sa lucreze la acest film, etc. Puteti vedea si cateva scene de pe platourile de filmare, unde se vede atat scena care apare la un moment dat in film, cat si aparatele de filmat si echipajul.

3 comentarii:

Blogu lu Ninu spunea...

am inceput si eu sa "absorb" filmul de pe un torent, ca am incredere in tine ca si critic de film, celelalte filme pe care le-ai comentat le-am vazut pe toate si ai scris cam ceea ce gindeam si eu despre ele, mi-ar place sa aflu parerea ta despre Somewhere in Time (1980)

iulia spunea...

Multumesc pentru incredere!
Am cautat filmul si abea astept sa il vad. Voi scrie despre el in scurt timp.

iulia spunea...

Va multumesc mult ca mi-ati spus de ''Somewhere in time''!Este unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am vazut, daca nu cel mai frumos! Aproape ca nu am cuvinte sa spun cat mi-a placut.