- marți, 3 februarie 2009

Nu numai noi putem fi ''omenoşi''

Nu mi-e neobisnuit sa aud despre ciudatele prietenii dintre animale din specii diferite, pentru că, odata, cand căutam cu disperare puii de pisică pe care am crezut ca i-a furat vreun motan, i-am gasit sub o closcă, adormiti si fericiti, protejati de mama lor adoptivă, care nu lasa pe nimeni sa se apropie de noii ei puiuti flocosi, care in loc sa piuie, mieunau. Am vazut si catel care se hranea la sanul pisicii, am vazut si mai multe mame-pisici care isi cresteau puii in comun, atunci de ce m-ar mira maimuta care a adoptat o gaină, sau găina care a adoptat doi catelusi?
Si ei au nevoie de afectiune, si lor le place sa aiba grijă de puiutii lor, si daca nu au puiuti, de puiutii altora. Sunt capabili de gesturi deloc prefacute si mai nobile decat multi oameni. Cel mai mult mi-a placut maimuta care a adoptat găina. O tine tot timpul in brate, o duce in brate sa bea apa, sa manance, o pupa si o pureca, si gainii se pare ca ii place. Ranile care se vad in poze, pe gaina adoptata de maimuta, sunt făcute nu de mama adoptiva, ci de celelalte gaini care ciuguleau din ea pana maimuta a luat-o sub protectia ei.





2 comentarii:

ninulescu spunea...

ai dreptate, uneori animalele sint mult mai omenoase decit oamenii, am avut si eu un prieten care avea un purcel prieten cu catelul, dormeau amindoi in cusca, si cind nu a mai incaput in cusca dormea catelul linga el...

Tivadar Emanuel spunea...

:-)
"daca nu au puiuti, de puiutii altora" :-) mi-a placut - tot

Si eu am un caine care doarme cu una dintre cele doua pisici ale mele! De multe ori, iarna, ii gasim pe amandoi dormind in cusca!