- vineri, 14 august 2009

day 226

E iarasi toamna, in toiul lunii lui cuptor, denumire care mi-a displacut atat de tare in perioada Abecedarului, cand invatatoarea ne facea sa credem Primavara, Vara, Toamna si Iarna erau defapt fetele aceea atat de frumos desenate langa povestioara fiecarui anotimp in parte. Toamna era imbracata intr-o rochie galbena, fluturand in vant, cu parul lung si cret, avand un cos plin de fructe in brate. Vad imaginea ei in minte, asa cum am descoperit-o prima data in Abecedar, pe care l-am 'mostenit'' de la fratele meu mai mare, care abea terminase clasa a 1-a. Abecedarul m-a facut sa indragesc fiecare anotimp, dar au trecut ceva ani de atunci, si acum ma gandesc aproape cu groaza la zilele nesfarsite si intunecate ale anotimpurilor care urmeaza.
Fiecare frunza, fiecare copac, fiecare strop de ploaie vesteste toamna. Incep sa se coaca smochinele, au inflorit galdiolele, in timp ce florile de leandru, cele mai frumoase si mai parfumate flori, incep sa se vestejeasca.
Putinele luni de ragaz, verzi si pline de soare ( desi luni e cam mult spus) sunt pe trecute.. Ne asteapta nesfarsitele ploi ale toamnei, mirosul de frunze moarte, de prune fermentate si de magiun, castanele prajite, prevestitoarele iernii care vine. O iarna lunga, intunecata si rece, in care fiecare zi se scurge cu greu, de parca ar ingheta si timpul, nu numai strazile..Si o primavara care se lasa mult, mult asteptata, si care se instaleaza greu, ghiocel cu giocel, prevestind ciresii plin de rod, si scurta vara care va trece la fel de repede ca toate celelalte.
Nu degeaba se spune ca toamna e anotimpul care urmează când aştepţi primăvara. A mai trecut o vara aproape pe nesimtite..











2 comentarii:

Tivadar Emanuel spunea...

Fiecare anotimp e furmos in felul lui. Tu ai prezentat doar partea mai sumbra a anotimpurilor care tie nu-ti prea plac. Mie imi place iarna cand merg acasa in Cavnic, imi place toamna cand stau in casa si ma uit pe geam cum ploua, tot la fel de mult imi place toamna cand merg acasa si stau in gradina si vad frunzele cazand de pe copaci.

Anne spunea...

wow ce floricele frumoase, m-au luminat :) Multumesc!