- vineri, 25 ianuarie 2008

Marie Antoinnete (2006)



Maria Antonia Iosefa Iohanna de Habsburg-Lorena (n. 2 noiembrie 1755- d. 16 octombrie 1793), cunoscută în istorie sub numele de Maria Antoaneta, s-a născut arhiducesă de Austria, mai târziu devenind regină a Frantei si a Navarei.
In filmul regizat de Sophia Coppola (fiica lui Francis Ford Coppola) ,Maria Antoaneta (Kirsten Dunst) apare ca o adolescenta derutata aruncata fara voia ei intr-o societate decadenta si ahtiata dupa scandal, aflata in pragul dezastrului. Povestea incepe cand Maria Antoaneta, la numai 14 ani, este smulsa din casa parinteasca si din grupul ei de prieteni si trimisa la curtea de la Versailles, in stralucitorul palat de langa Paris, si se termina inainte de a fi executata. Inceputul luminos, vesel contrasta cu finalul sumbru, inspaimantator al revoltei poporului, care pune punct vietii de ''regina intr-un magazin de bomboane ( queen of a candy shop) al Mariei Antoaneta.



Costumele sunt incredibil de frumoase, se vede atentia la fiecare detaliu, dar un singur lucru este de neinteles. Cum se poate ca un film cu asa un buget, si la asa un nivel sa faca asa o gafa: in scena in care regina probeaza mai multe perechi de pantofi, langa ei se afla o pereche de tenisi din timpurile noastre. Sa fie asta semnatura mai mult sau mai putin voita a tanarului regizor?
Mi-a placut filmul, mi-a placut decorul, costumele, cateii multi-multi care apar din plin in film, mi-a placut Kirsten Dunst, pe care nu am mai vazut-o in filme de genul asta, dar nu mi-a placut coloana sonora.. prea din zilele noastre, chiar daca asta vroia sa sugereze tineretea si prospetimea personajului si a atmosferei in care a trait. In schimb mi-a placut ca nu s-a intins chiar pana la finalul acelei epoci, si s-a oprit cu fuga celor doi, lasand finalul deschis celor neinteresati de istorie, care nu stiu cum a sfarsit ea ( a murit executată la ghilotina, în toiul Revolutiei Franceze, în 1793 ) .



4 comentarii:

Ninu spunea...

am vazut si eu filmul, si sincer am ris la faza aia cu pantofii sport, insa la cealalta versiune in care filmul tine pina dupa ghilotinare am plins de-a binelea, acum nu am mai vazut nici un film de multisor, da inca mai sint marcat de ultimul "House of Sand and Fog" (2003)
, asa ca mai stau sa-mi treaca,

iulia spunea...

Am gasit ''House of sand and fog'' si il voi vedea azi. Inca nu am uitat de ''Somewhere in time'' pe care mi l-ati recomandat si care mi-a placut nespus de mult!

achilianu spunea...

Salut!
Vrei sa facem schimb de link-uri? Daca esti de acord atunci lasa-mi un comment in care sa-mi spui cum vrei sa te trec in blogroll. Pe mine poti sa ma treci Achilianu
sanatate...

Hannah spunea...

vrei sa-ti adaug blogul in directorul meu de bloguri?
http://directordebloguri.blogspot.com