- marți, 3 noiembrie 2009

La multi ani!


Nu imi plac cei care il baga pe dumnezeu in tot al doilea cuvant pe care il rostesc.
Esti credincios,foarte bine, crezi in ce doresti tu, si uite ca se intampla sa ni se intersecteze drumurile. De ce? Pentru ca, oricat ai vrea, nu poti sa fii chiar atat de selectiv in privinta oamenilor care roiesc in jurul tau. Lumea e interesanta si diversa, nicio problema.
Dar daca mie imi plac ciresele, sau daca eu cred in banshee, sau in ce mi se scoala mie sa cred, asta nu inseamna ca o sa ii bag pe gat interlocutorului meu aceste minunate preferinte, pe care, poate eu le consider adevarul si temelia pe care mi se cladeste lumea ( sau nu).
Intelegeti? Ma indoiesc.
Pentru ca daca eu pot fi toleranta, daca eu pot accepta ca exista si alte adevaruri si alte puncte de vedere decat ale mele, atunci voua de ce dracu va e atat de greu?
Sa revenim. Ziceam cat de neplacuti imi sunt cei care il tot baga si scot pe dumnezeu, dintr-o propozitie in alta. Si nu pentru credinta lor, care imi este indiferenta (fiecare cu problemele lui, nu? ).
De ce imi sunt atat de neplacuti? Pentru ca acestia vor cu toata puterea lor sa imi bage pe gat preferintele lor. Si daca ma impotrivesc, primesc un binemeritat ''te bate dumnezeu!'' sau ''dumnezeu vede tot'' sau alte amentintari ca reminescente dintr-o lume primitiva. Pentru ca alt punct de vedere decat al lor nu e permis. Daca il ai, esti ultimul om, si daca ar putea, te-ar cam rumeni un pic pe rug, sau te-ar trage in tzeapa, asa ca exemplu pentru altii.
Mai, sa va zic, daca tot am ajuns aici, de ce sau de cine ma tem eu. Ma tem de cutremure, de incendii, de indigestie, si, daca tot veni vorba, de oameni nebuni. Bine, si de cainii vagabonzi, dar nu largim lista prea tare, ca poate pica si netu.
Eu nu va amenint cu zeii mei, voi mai lasati-ma cu ai vostri.
Si, daca tot am inceput. Adevarata credinta e cea care nu are nevoie sa fie rostita intre doua sughituri , nu cea pe care tinem neaparat sa o scoatem la iveala cu fiecare bolboroseala.
Asa ca mai usor cu dumnezeii, ca ce e mult ingreuneaza digestia.
Si daca tot e 3 noiembrie, la multi ani Flavius. Si la multi ani mama si tata, ca azi se implinesc 25 de ani de la nunta lor.

glitter-graphics.com

3 comentarii:

Blogu lu Ninu spunea...

Persoanele de felul acesta ma scirbesc si pe mine, si a fost unul dintre motivele pentru care am abandonat biserica, trebuia sa faci lucruri incompatibile cu onoarea si cu bunul simt :(..eram un papagal fatarnic care repeta ceva ce nu credea nici el...imi era scirba si mie de ceea ce devenisem...
Oamenii de felul acesta care cred ca doar ei detin adevarul si vor sa te "crestineasca" cu ori ce pret imi provoaca sila si mie..sint ca un cosmar :( si pe aici trec saptaminal..ba de la o organizatie ba de la alta..nu mai zic ca am si cunoscuti "crestini".

La multi, multi ani ! si din partea mea pentru sarbatoritii zilei!
Happy Silver Wedding !!!

Krisno spunea...

That cat looks funny :)

Cristake spunea...

Prozelitismul trebuie facut cu cap. Daca ma apuc sa ii tot spun unuia "Sa nu faci asa si pe dincolo!" fara a-i putea explica de ce, fara a fi inteles eu esenta acelei teorii doctrinare, e nasol. Ar fi nasol sa te puna preotul, la impartasanie, sa bei o kila de vin deodata, in loc de o lingurita.