- luni, 28 decembrie 2009

Castelul din Mediesul Aurit



Situat la aprox. 35 km de Satu Mare, Castelul Lonyai (1620-1657), azi ruinat a fost o realizare de frunte a Renasterii transilvanene intalnita in judetul Satu-Mare (Mediesul Aurit).
Cladirea este alcatuita din 4 aripi de cladiri dispuse continuu in jurul unei curti centrale, prevazut cu bastioane in forma de pana (prismatice la colturi).
Castelul are o fatada principala expresiva, dominata central de un turn octogonal situat deasupra gangului portii si valoroase ancadramente de piatra.
Starea actuala este datorata in mare parte si de un incendiu din cursul celui de al doilea razboi mondial.
Si, fiindca suntem in Romania, nu puteau sa lipseasca gunoaiele ce zac in mormoane de jur imprejurul castelului, la fel cum zac si la cetatea Ardudului, sau la Sarmisegetusa..



















7 comentarii:

CARMEN spunea...

Excelente poze! Frumoasa iesite ati facut! Pacat ca nu se investeste nimic în restaurarea minunatului castel! probabil ca pâna voi ajunge eu sa-l vizitez... se va prabusi :-(

Geanina Codita spunea...

Postarea ta mi-a amintit de săptămâna din septembrie petrecută la Castelul Macea din Arad.

Seară faină!

iulia spunea...

Multumesc! Ma bucur ca v-a trezit amintiri! :D

dyanna spunea...

Foarte frumoase locuri.Mi-ar place sa il vizitez si eu..

Oct0ber's Tears spunea...

Imi plac fotografiile postate.Toate.

iulia spunea...

Multumesc. Este un loc magic. Ploua cand am ajuns acolo..

Flavius C. spunea...

frumos. imi pare rau sa recunosc dar nu am stiut pana acum despre acest castel si chiar vreau sa-l vizitez in vara.te-as invita sa vizitezi cetatea de scaun a Moldovei , cetatea Sucevei , dar mi-e teama ca dezamagirea ar fi foarte mare.prea mare