- marți, 22 decembrie 2009

Mos Craciun cu barba falsa


Nu am mai ascultat Goran Bregovic de ceva vreme, mi-am inceput ziua cu Padam Padam (Edit Piaf), dar am descoperit piesa Chupchik care m-a umplut de energie. Cu siguranta are Bregovic si piese mult mai reusite, dar acum e momentul asteia.


Goran Bregovic - Chupchik
Asculta mai multe audio Muzica

Toata lumea scrie despre Craciun, si cand ar fi momentul potrivit pentru a vorbi despre el, daca nu acum? Si totusi nu imi vine mare lucru in minte. Nu am avut rabdare sa impodobesc bradul inca, dar bomboanele le-am mancat pe toate.
Cand eram mai mici, mama ruga cate un vecin sa se imbrace in Mos Craciun, sa ne imparta cadourile, dar fiindca aveam un frate mai mare si multi verisori mai mari cu imaginatie bogata, aveam eu o vaga idee, nu ca mosul nu ar fi real, ci ca barba lui ar fi falsa...cu foarte mare greu ma abtineam sa nu verific teoria asta.
Imi placea perioada asta, nu neaparat pentru vizita batranului cu barba falsa, ci pentru ca era vacanta, zapada si ne puteam da cu patinele pe strada (neasfaltata) inghetata. De multe ori imi inghetau picioarele in patine, dar nu intram in casa sa nu cumva sa vada mama cat de inghetata sunt si sa imi zica sa mai stau si in casa.
Cand eram mici de tot, ne tragea tata cu sania, uneori ne ducea cu sania pana la casa de batrani, pe unde lucra pe atunci, sau la sora lui, care nu statea tocmai aproape de noi. Ne tragea si pe zapada, si pe portiunile de trotuar unde nu prea mai era zapada, nu era nici o problema. Si cand avea chef de joaca, facea niste curbe cu noi de zburam de pe sanie, da nu era nici un bai, cred ca nici de frig nu imi pasa, sau poate ne imbraca mama bine de tot, ceea ce nu reusesc eu acum niciodata :))

Imi place luna decembrie, dar nu imi plac primele luni din an, pana..prin mai, cand vine vremea cireselor. Acum beculetele care impodobesc orasul te fac sa uiti de frig si de zilele scurte, dar si faptul ca de-abea ne-am reobisnuit cu zapada, si inca ne era dor. Ianuarie, februarie, pana si martie si de multe ori aprilie sunt luni cenusii, reci, multe ploi, noroaie, frig.
Dar ce conteaza asta acum, cand e frumos si linistit totul?
Inca nu imi vine sa cred ca a murit Brittany Murphy, o actrita plina de voie buna, cu un ras atat de molipsitor. Imi vine in minte un citat din Kafka pe malul marii (Haruki Murakami)

E esential sa acceptam REALITATEA SCHIMBARII SI A EFEMERULUI. Cel intelept calatoreste cu usurinta si cu minim de bagaje, pastrand spiritul deschis in toate situatiile... stiind ca realitatea zilei de maine nu va fii aceeasi cu cea a zilei de azi...

Niciun comentariu: