- miercuri, 23 decembrie 2009

Ganduri bune in prag de sarbatori

In noaptea asta, toata zapada acumulata de atatea zile s-a dus pe apa sambetei.. chiar daca azi e miercuri.
A plouat toata noaptea, ploua si acum, si nu au mai ramas decat urme sinistre ale iernii frumoase din ultimele zile. Noroi, frig, un aer atat de mohorat si lipsit de vlaga ca dupa razboi.

Nu imi place ploaia, nu mi-a placut niciodata. Daca e iarna, sa fie macar zapada, dar nu ploaie. M-am saturat de ploi in saptamanile de toamna in care nu s-a oprit deloc, si zi de zi, zi de zi, ne trezeam in acelasi tablou sumbru, umed si rece al ploii.

Atat despre ploaie. Acum despre obiceiurile de Craciun. Impodobitul bradului. Criminalii dracului! Voi stiti cat ii trebuie unui brad sa creasca? Cate galeti de apa, cata atentie,timp, rabdare?
An de an, in preajma craciunului se gasesc niste hoti, oameni de nimic (indiferent de motivele lor), care stiu ca noi avem brazi in gradina, asa ca isi iau libertatea de a-i taia, nelasandu-se intimidati nici de garduri, politie, caini sau omenie.


Nu ma intereseaza motivele pentru care fura. Nu suport nedreptatea si hotia, indiferent de motive. Nu saracia te face ne-om, pentru ca sunt si oameni saraci, dar demni, asa ca asta nu este o scuza!
Crestem bradutii aia cu atata truda, pentru a-i avea si peste zeci de ani, dar uite ca se gasesc fiinte care nu au nici o problema in a-i taia, noaptea, asteptand prilejul sa nu fie prinsi.





Oameni de nimic. Hoti, jeguri care bat si infometeaza animale, si probabil ca lista ar mai putea continua. Sa nu te ingrozesti de lumea in care traim, cand nu mai gasesti nici un strop de omenie, cand esti calcat in picioare fara nici o remuscare, cand si un prilej de sarbatoare e transfrmat intr-un prilej de a face rau.
Eu inteleg ca sunt oameni care fac rau de placere, si sunt oameni care fac rau crezand ca asta e ultima posibilitate. Despre prima categorie nici nu mai stiu ce sa zic. De ce chinuiti animalele? Va mai meritati titlul de oameni? Fapturi ale pamantului?
Despre a doua categorie..mi-e rau sa stiu ca tot mai multi oameni ajung asa, mi-e rau sa vad cersetori pe strada, dar priviti aici, LINK, fatetele binelui..voi, cei care spuneti ca noi, cei care nu mai dam la cersetori bani, suntem lipsiti de suflet, voi v-ati gandit la asta?

''Fără existenţa unor cretini cu aspiraţii cereşti şi cu pretenţii de empatici, mulţi copii de pe lumea asta ar scăpa neschilodiţi, nearşi pe faţă, neschingiuiţi şi nebătuţi până la malformaţie, deoarece n-ar mai reprezenta o sursă de bani.''

Daca le dai un covgrig, in loc de bani, arunca covrigul pe jos ''Bani, da bani!'' si daca nu le dai, te mai si scuipa..

Da, asta e lumea in care traim. In loc sa ne distantam tot mai tare de animalitate, ne afundam tot mai tare in mizeria dezumanizarii!



3 comentarii:

Tivadar Emanuel spunea...

Cat de adevarat si de realist ai prezentat lucrurile!

Pacar de lumea in care traim ....pacat de tot ce ar putea fi frumos si noi, oamenii, il stricam.

Tivadar Emanuel spunea...

iar puisorul cufurit bine-a zis si el.

CORA spunea...

A patit si eu povestea cu cersetorul! Cand l-am vazut ca-mi da peste mana cand i-am intins un covrig (care era cald si tare bun :D), imi venea sa-i dau un dos de palma...cum i-a dat Basescu copilului...Dar m-am uitat in sictir la el si am trecut mai departe scarbita. Nici ca mai dau vreunuia de pe strada ceva... Sunt o gramada de nevoiasi care nici nu au curajul sa spuna ca au nevoie de ceva, ce sa mai zic de tupeul de a intinde mana...