- sâmbătă, 13 martie 2010

Veronica



Toata lumea a vazut, sau cel putin a auzit de Avatar, care mi-a placut si mie foarte tare, dar cati dintre voi isi mai amintesc de Veronica? Este un film de o ora jumate din 1968 cu Margareta Pislaru. Pe vremea cand l-am vazut, inainte de serialele Xena si Hercules, cam pe vremea lui Zorro si Pasarea Spin, ma intrebam cum e posibil sa se faca asa un film. Totul mi se parea incredibil, incat aproape am crezut ca lumea Veronicai exista, undeva ascunsa intr-un loc din Romania, poate chiar la Bucuresti unde se fac filmele, cine stie. Primul lucru care imi vine in minte in film este scena in care Veronica zboara pe un fir de papadie, cantand nu-mai-stiu-ce. Papadii aveam si noi in gradina, dar de zburat cu ele nici nu putea fi vorba, eram eu micuta de tot, dar papadiile erau si mai mici :( Sau scenele cu motanul negru, Danila, mare cat un om, care canta:"Eu sunt motanul Danila, sunt cel mai aprig motan, de soricei nu mie mila..."
Aveam si noi motani, aveam chiar si pisici, dar nici vorba sa zica altceva inafara de miau, oricat le-as fi urmarit eu. Numai miau si nici un cantec. Mi-as fi dorit sa le aud pe surorile
Maru si Taru cantand ''Noi suntem pisicile Maru si Taru..si Francisco Barbatul e motaaaaanul..'', dar se pare ca doar motanul Danila din film era capabil de asa ceva.
Filmul a creeat un loc fascinant, de vis, si cred ca orice copil si-ar fi dorit sa il viziteze, macar odata. Ce mare dezamagire ar fi fost pentru mine sa stiu ca locul acela nu exista.

Acum, cand ma uit la un film, de multe ori ma detasez de ideea ca e doar un film, si ma las absorbita de poveste, dar nici un film nu mai e atat de fascinant ca cele vazute atunci, cand credeam cu adevarat ca ce vad e real si undeva intr-un coltisor de lume, locul si personajele exista. http://slagartop.files.wordpress.com/2009/07/1-film-margareta-zana-cea-buna-in-veronica1.jpg

4 comentarii:

CORA spunea...

Eu! Eu imi amintesc de Veronica! Si tot eu nu am fost sa vad Avatar!

"Veronica, Veronica, fată bună și cuminte, Pentru tine, traista este darul meu!"

Probabil ca filmul mi se pare dulce si senzational numai pentru ca face parte din copilaria mea. Ma intreb daca și copilul zilei de astăzi își va aminti de AVATAR peste ani cu aceeași melancolie cu care ne amintim noi de Veronica :)

Lillee spunea...

O doamne...Veronica...Cat mi-a placut si inca imi place. Merci ca mi-ai adus aminte. Poate voi scrie si eu un articol :)

tasha spunea...

daaaa! grozav filmul!mi-a ramas in minte pana azi...ma bucur ca l-ai adus in discutie!

Praf de Stele spunea...

Da intradevar Veronica e un film pe care-l tine minte oricine l-a vazut si mie mi-a placut foarte mult ,dar am fost putin surprinsa sa vad pe un profil de-a lui fiul meu la sectiunea Filme preferate printre altele trecut si Veronica.Si Avatar mi-a p[lacut mult