- vineri, 9 aprilie 2010

The lovely bones

Filmul nu a fost o dezamagire, cum se intampla de obicei cu ecranizarile unor romane care mi-au placut. Cu toate astea, daca vreti sa vedeti filmul, cititi mai intai cartea Minunatele oase- Alice Sebold. O gasiti la Editura Polirom. Romanul dezvaluie chinurile unui fete de 14 ani care, dupa ce a fost abuzata sexual, este ucisa cu bestialitate. Intimplarile sint povestite de victima insasi, care priveste lumea lasata in urma. Nu mai putin chinuitoare sint sentimentele parintilor sai, care incearca sa se impace cu disparitia propriului copil.
Chiar daca a parasit lumea inainte de vreme, intr-un mod brutal, fara sa apuce sa isi ia ramas bun de la cineva, in cele din urma a invatat sa accepte ca viata poate si trebuie sa mearga mai departe fara ea, ca oamenii continua sa traiasca, chiar daca nu o vor uita si nu vor inceta sa o iubeasca.

Mi-a placut interpretarea actritei Rachel Weisz, in rolul mamei fetei, si a fost o surpriza placuta actrita Susan Sarandon, care imi place din ce in ce mai mult. Am vazut-o recent in The greatest, unde si-a interpretat rolul la fel de impresionant ca aici.
Ca o curiozitate, regizorul Peter Jackson (Stapanul inelelor, King Kong) apare în film în minutul 59 -omul cu o camera în centrul comercial.
Am citit tot felul de comentarii negative, pe cinemagia. Copii de 15 ani care nu au citit o carte in viata lor, dar care sunt familiarizati cu orarul mall-urilor, si cu pocirea limbii romane in cel mai josnic hal, isi dau cu parerea despre film, ''soooper plichstisithor, frate''. In primul rand, invatati sa scrieti si sa vorbiti corect. Intai limba romana, dupa care puteti trece si la altele. Daca nu, lasati filmele lui Peter Jackson, si reveniti la telenovelele romanesti, care cu siguranta nu vi se par plictisitoare.
Pentru toti ceilalti, vizionare placuta.


Si daca tot am facut o paranteza despre cei care nu scriu corect in limba romana, vreau sa mai adaug ceva. E de admirat sa stii cat mai multe limbi straine. Dar cel mai importat e sa stii sa scrii si sa vorbesti corect in limba materna. Intelege-ti asta. E o tendinta tot mai raspandita printre multi, sa spuna cateva cuvinte in limba romana, sa adauge o expresie in engleza, si tot asa. Pai hotarati-va odata. Ori una, ori alta. E penibil sa incerci sa vorbesti in mai multe limbi in aceeasi propozitie: ''by th3 w@y, filmul @st@ nu m3rita nici o ste3lootz@, w@ste of time, fr@tilor''. Si cate alte exemple.
Am inteles, vrei sa areti cat de bine stii tu limba engleza, dar prin asta nu demonstrezi decat ca habar nu ai, nici de una, nici de alta.

Intre timp, s-a facut ora 12. A trecut a 99-a zi din an, si iata, primele secunde din a 100-a zi din 2010. Cu 98 de ani in urma, in 1912 vasul Titanic a plecat in primul si singurul sau voiaj, dintre Southampton, Anglia, si New York, SUA.

Un comentariu:

Lillee spunea...

Nu am citit romanul, asa ca nu pot face o comparatie; insa filmul mi-a placut...