- duminică, 30 mai 2010

Cinema in aer liber




Cu ocazia Festivalului Internaţional de Film Transilvania, care are loc in zilele astea la Cluj, s-a instalat in piata Unirii (langa statuia Matei Corvin) un ecran urias pentru proiecţiile de film în aer liber ce vor avea loc pe durata festivalului.
Am avut de ales intre drive-in cinema din parcarea de la Iulius Mall si cinema-ul din aer liber, si am ales ultima varianta, pentru ca filmul difuzat parea mai interesant. Nu am mai fost inainte nici la cinema drive-in, nici la cinema in aer liber, si nu am mai vazut asa ceva decat in filme.
Organizatorii s-au gandit la tot, asa ca am primit si cate o patura, pentru ca filmul s-a difuzat de pe la ora 22 pana la 12 noaptea.
A fost o atmosfera foarte placuta, si nu mi-am imaginat niciodata, de cate ori am trecut prin piata Unirii (parcul Matei Corvin, cum ii spunem noi), ca voi vedea acolo vreodata un film, pe un ecran urias.

Filmul a fost neasteptat de bun, coloana sonora foarte faina, chiar daca pana acum nu stiam ca imi place si muzica country. Sonorul s-a auzit foarte bine, si din cauza ca a fost oprita circulatia masinilor din zona, imaginea s-a vazut foarte bine si nu ne-a fost nici frig, nici nu a plouat.
Pentru cei din Cluj, mai aveti ocazia sa vedeti filme in aer liber, tot acolo, in fiecare seara, pana duminica urmatoare. Capacitatea noii locaţii open air din Piaţa Unirii este de 900 de locuri, iar preţul unui bilet la proiecţiile filmelor este de 5 lei.
Programul il gasiti aici: LINK .


Cateva cuvinte despre filmul pe care l-am vazut ieri acolo.
Crazy Heart (SUA,2009), regia Scott Cooper, film care i-a adus lui Jeff Bridges Oscarul, în acest an, pentru Cel mai bun actor în rol principal, prezintă povestea lui Bad Blake, fosta vedeta de muzica country, ajuns in anii varstei a treia singur, alcoolic si ratat, o lectie simpla despre viata si despre decizii, despre sanse noi si, spre deosebire de filmele cu happy-end, cand personajul pricipal isi repara greselile, devine om mai bun si moare fericit, filmul asta se termina ca in viata. Happy-end pe de o parte, dar nu asa cum ni-l inchipuim noi pe parcursul vizionarii filmului. Mi-a placut foarte foarte mult, si pana ieri nici nu am mai auzit de el.
Coloana sonora este neasteptat de faina, povestea, chiar daca ma asteptam sa fie plictisitoare, avand in vedere ca nu am crescut in atmosfera muzicii country, este interesanta si nu lasa loc nici o clipa nici pentru cascat. Personajul princpial iese din tiparele filmulului american, nu este nici tanar, nici musculos, nici super-erou, dar il veti indragi chiar daca il veti vedea in cele mai nasoale situatii, pentru ca ele il vor face mai uman si mai aproape de noi.
Pe Jeff Bridges nu l-am mai vazut in alt film, dar a fost o surpriza placuta, la fel si Maggie Gyllenhaal, pe care am mai vazut-o si in alte roluri, interpretate la fel de bine.
Daca ar merge internetul mai bine, as cauta cateva piese din coloana sonora, sa va fac pofta. Dar revin alta data cu ele. Pana atunci, vedeti trailerul.
Vizionare placuta!


Un comentariu:

Praf de Stele spunea...

Mi-a zis si fiul meu ca este foarte frumos acum la Cluj si ca e minunat ecranul cel mare si se vede si din strada, dar ca din pacate "e totul cu bani" dar destul de acceptabil... Oricum va doresc distractie frumoasa