- miercuri, 1 septembrie 2010

Riwerworld

Am citit Lumea Fluviului (Philip Jose Farmer) cu vreo 4 ani in urma, pe vremea cand am citit si Odiseea Spatiala (Arthur C. Clarke). Lumea Fluviului cuprinde romanele: Fluviul vietii, Vasul miraculos, Planul misterios si Labirintul magic. Desi in 1980 Philip Jose Farmer intentionase sa incheie aceasta serie, el s-a razgandit si a scris inca un volum, Zeii lumii fluviului, ce incheie fascinanta aventura.

http://www.genreonline.net/Genre_files/Riverworld20101.jpg

Atat Lumea fluviului, cat si Odiseea spatiala au fost pentru mine niste porti deschise catre univers, povesti fascinante pe care nu le poti uita niciodata. Am aflat ieri, din intamplare, de ecranizarea povestii lui Philip Jose Farmer, si am cautat filmul, cu mare curiozitate, dar stiind ca poate fi o mare dezamagire. Nici o ecranizare nu se poate ridica la inaltimea cartii. Totusi, filmul a fost o surpriza placuta, actorii bine-alesi, mai ales cel care l-a interpretat pe Samuel Clemens cunoscut ca Mark Twain. Actorul se numeste Mark Deklin, nu l-am mai vazut in alte filme, si cred ca nici nu vreau: vreau sa mi-l amintesc doar ca Mark Twain.


http://www.hotflick.net/flicks/2010_Riverworld/010RWD_Mark_Deklin_002.jpg


http://www.baixarfilmesdownload.net/wp-content/uploads/2010/06/foto-112.jpg

Am citit pe net multe comentarii nefavorabile despre film. Multi dintre cei care comenteaza nu au citit nici macar cartile. Nu se poate ecraniza o carte atat de complexa, la perfectiune. Citind, iti imaginezi mai usor scenele sugerate prin cuvinte, filmul nu mai lasa loc de multe interpretari, dar e o incercare reusita de a reda ideea cartii. Mi-au placut si actorii, mai ales pentru ca nu au inghesuit actori foarte cunoscuti si usor de vandut (chiar daca blonda arata ca o papusa din vitrina iar prietenul ei ca un antrenor de la Bodyrock). Cred ca la coloana sonora puteau sa se straduiasca putin mai mult, pentru simplul motiv ca nu mai tin minte nici o piesa din film, si de obicei daca ma impresioneaza ceva, retin dupa film.



Merita vazut, dar nu de cei care se hranesc cu filme de dragoste indiene sau cu chinezarii cu palme si pumni si picioare in aer, sau cu masini care explodeaza si orgii si lumi salvate de dumnezei. Si daca v-a placut, cititi si romanele. Asa puteti fi voi regizori asa cum va doriti.
Vizionare placuta!
''The only real enemy in this world is despair, my friend!''
(Samuel Langhorne Clemens: 30.11. 1835 – 21.04. 1910)

2 comentarii:

veres florian spunea...

mi-ai luat-o inainte.
sper sa vad azi filmul.
de-abia aastept...
am vazut doar trailer-ul si mi-au placut si mie actorii.

iulia spunea...

Vizionare placuta! :D