- vineri, 3 decembrie 2010

Vacanta la Roma





La 10.000 metri altitudine, cu 900 km./h.
Pentru unii e ceva obisnuit, pentru mine a fost o experienta de neuitat, pe care abia astept sa o repet. Am zburat cu avionul de la Cluj la Roma. Nu pot descrie in cuvinte senzatia de la decolare, si ce simti cand te afli in aer. Primul meu zbor cu avionul a fost cum nu se putea mai frumos, cu Eli de mana.
Am plecat din Cluj intr-o zi de iarna si am ajuns la Roma intre palmieri si portocali plini de fructe.
Pe langa vegetatia incredibil de bogata, ce mai gasesti din plin la Roma e Hello Kitty. Peste tot Hello Kitty.. in magazinele de electrocasnice, de telefoane, de haine, pijamale, posete, parfumuri, cred ca gasesti si mancare cu personajul respectiv. Cred ca italienii sunt obsedati de Hello Kitty.
Ce mai gasesti la tot pasul: masini micute si foarte micute. Cu toate astea, cam tot a doua masina e lovita, pentru ca soferii din Roma au un stil agresiv si haotic de a circula. Claxoneaza cu atata naturalete, de parca si in burta mamei lor ar fi avut un claxon pe care sa exerseze. Oamenii de acolo sunt in general galagiosi, oriunde ai merge te inconjoara un mare zumzet uman: nu se vorbeste in soapta.
Obisnuita cu blocurile vechi si gri din Romania, am fost surprisa de blocurile foarte ingrijite si cochete pe care le-am gasit la Roma. Am prins si o zi ploioasa, dar totul e verde, peste tot palmieri, iedera, brazi uriasi, leandri, magnolii, hortensii uriase, vegetatie bogata, in fiecare balcon, pe strazi, pe acoperisuri, peste tot.
Am vizitat locuri pline de istorie, ruine care au rezistat mii de ani si vor mai ramane inca mult timp dupa noi. Locuri pe care le stiam din cartile de istorie, din filme si poze. Nici nu am constientizat ca ma aflu acolo cu adevarat.
In 1 decembrie ne-am intors in Romania, in peisajul gri al iernii.
























2 comentarii:

Monica spunea...

si eu am vazut multe diferente in Spania...

Felicitari pt calatorie, a da si si mie mi a palcut cu avionul muuuuuult:)

Praf de Stele spunea...

Ma bucur pt voi ! Ati avut o vacanta de vis .