- miercuri, 16 ianuarie 2013

Bususiocul, minunea aromata din gradina

Oamenii care au o bucata de pamant a lor sunt binecuvantati, si nu bucata de pamant unde vom fi cu totii ingropati, ci pamantul in care poti planta pomi, flori si plante.
Eu imi doresc o gradina cu plante aromate, menta, salvie, tarhon, rozmarin, levantica, coriandru, dafin, cimbru, patrunjel, marar, chimen si nu in ultimul rand busuioc, aroma mea preferata, dupa mirosul florilor de leandru. Pe garduri imi doresc trandafiri cataratori de toate culorile, si undeva intr-un coltisor o tufa de hortensii cu flori roz, cateva lalele si lacrimioare, si poate un copacel de liliac mov. 
Imi plac plantele aromate si florile nespus de mult, dar cui nu ii plac? 
Imaginati-va un pahar de apa rece, cu o felie de lamaie si cateva frunzulite de busuioc. O minune! Daca beti asa ceva, gustul sucurilor sintetice vi se va parea execrabil. 
Imi place foarte mult busuiocul (Ocimum basilicum), si mi-a placut cu mult inainte sa  imi fac lucrarea de licenta pe tema plantelor aromate. Busuiocul iubeste soarele si prefera zonele mai umede, bogate in nutrienti. Planta este foarte sensibila la frig, asa ca iarna se poate muta in ghivece.
 In India este considerat o planta sacra, si se planteaza in jurul templelor, dar eu cred ca fiecare gradina este un templu. Indienii aseaza o frunza de busuioc pe pieptul mortului, deoarece ei cred ca planta are capacitatea de a deschide portile cerului. As vrea si eu putin busuioc cand voi muri, dar nu sa mi se deschida portile cerului, ci sa alunge mustele, deoarece ele nu iubesc aroma busuiocului.
 Hindusii considera ca o familie nu este cu adevarat familie daca nu are in gradina sau in casa aceasta planta.


Va doresc o primavara plina de plante si flori aromate, pe care sa le ingrijiti cu drag!

2 comentarii:

Cristina C spunea...

Salut!
Ai un blog interesant. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/.
Un an nou fericit iti doresc!

Iulia spunea...

Va multumesc! Un an rodnic va doresc!