- sâmbătă, 12 octombrie 2013

Elefantul a disparut

Nu voi vorbi despre colectia de povestiri fantastice ale lui Haruki Murakami, am imprumutat doar titlul cartii, in schimb trebuie sa imi exprim dezamagirea pentru ca nici anul acesta, Haruki Murakami nu a primit Premiul Nobel pentru Literatura, asa cum ar fi meritat. Eram fericita in dimineata zilei de 10 octombrie, sperand ca acest mare scriitor pe care l-am descoperit prima data in vara anului 2006, va fi rasplatit pentru imaginatia lui aparent lipsita de granite. 
Doamna de 82 care a fost premiata se numeste Alice Munro, si oricat de rautacios suna, eu zic ca era mai frumos sa fie premiata pentru varsta la care a ajuns, sau pentru dantura impecabila, nu pentru literatura. 
Regret ca nici in 2013 Haruki Murakami nu si-a primit premiul binemeritat, sau daca nu el, macar Amos Oz, un alt scriitor minunat si fascinant. Luna trecuta am mai citit o carte de-a lui, Scene de viata campestra. Oamenii astia creeaza universuri paralele incredibil de frumos conturate. De fiecare data cand pun mana pe o carte de-a lor ma umplu de bucurie de nerabdare, nu pot lasa cartea din mana pana nu o termin de citit.
Sunt curioasa in functie de ce criterii se dau aceste premii. Ma refer la criteriile sincere, nu la cele prezentate catre public.
Dar ce conteaza?
 ''Ceea ce era nu mai exista, iar ce este acum in cativa ani se va preface de asemenea in nimic''

Niciun comentariu: