- vineri, 20 februarie 2015

O pisică intr-o cutie, o cutie intr-o pisică

Micile răutăți de zi cu zi ne otrăvesc viața dacă nu suntem suficient de puternici să nu le lăsăm să ne intre în suflet, iar la întrebarea de ce sunt oamenii atât de răi este greu să găsesti un răspuns liniștitor.
M-am gândit la răspunsuri și cred că cea mai mare sursă de răutate într-un om este nefericirea. 
Un om fericit, mulțumit cu viața lui, care crede că are motive să trăiască și care are pe cine iubi, nu simte nevoia să se amestece în viața celorlați, nu simte nevoia să facă remarci răutacioase, nu bârfește și nu vorbește de rău pe cei din jur. 
Oamenii mulțumiți de propria lor viață nu simt nevoia să facă rau nimănui, se bucură de fericirea altora și încearcă să îi ridice pe cei din jur, nu să îi jignească și să îi judece.
Oamenii nefericiți, nemulțumiți, se tem să se uite în propria lor ogradă, de aceea se preocupă de ograda celorlalți, împroșcând cu venin pe cei ce le ies în cale.
Cu toate astea, sunt oameni nefericiți care nu sunt răi, dar oameni fericiți și răi în același timp nu îmi imaginez să fie. 
Am auzit demult citatul urmator:

Mințile ilustre discută idei, inteligentele medii discută evenimente, iar mințile reduse îi discută pe alții.

Când am de-a face cu cineva, sunt atentă la subiectele preferate de interlocutor. Dacă vorbește despre oameni, e clar. Și nu e prieten acela care îi bârfește pe ceilalți, e sigur că la fel vorbește și despre tine când nu ești de față. Așa am ajuns să am cel mai bun prieten un cățel.
Un articol minunat aici: link

Vă doresc să fiți înconjurați de oameni cu sufletul frumos, de la care să învățați lucruri bune și pe care să îi tratați cu dragoste și înțelegere. 


Niciun comentariu: